Oś sram i-motion 3 z wersji torpedo do wersji z tarczówką

     Kupiłem używaną piastę sram i-motion 3 w wersji z mocowaniem pod tarcze. Miała być niesprawna po naprawie pękniętej osi. Uznałem, że ktoś wymienił oś i źle poskładał resztę. Okazało się iż naprawa to nie była wymiana tylko spawanie osi. Moim kolejnym krokiem było kupienie kolejnej piasty, tym razem najtańszej jaką znajdę padło na wersję z hamulcem w pedałach. Nie rozumiem dlaczego ktokolwiek je produkuje. Jeszcze bardziej nie rozumiem dlaczego te wersje są tańsze mimo większego skomplikowania i dodatkowych elementów. Oś okazała się nie pasować. Co gorsza po krótkim googlowaniu wyszło, że firma sram sra na użytkowników i nie sprzedaje części do swoich produktów. 

    Do brzegu. Kilka pomiarów pokazało, że przeróbka osi od wersji z hamulcem w pedałach może być możliwa. Strona napędowa jest taka sama, koło zębate ma tyle samo zębów i pasuje do przekładni planetarnej.
    Od strony hamulca trzeba by było przegwintować oś głębiej. Gwint M10x1, dosyć popularny więc narzynki całkiem dostępne. Rowek na pierścień zatrzaskowy typu E należałoby naciąć w innym miejscu. Ostatnia rzecz to przedłużenie płaskiego frezowania. Myślę, że dla tokarza max pół godziny roboty. Ja mam zamiar podjąć się domowej przeróbki w imię przygody.

 



Komentarze